A-
A+

Då kan streamingjätte släppa annonsvariant

Streamingjätte väntas lansera sin lägre prisnivå med annonser snabbare och hemelektronikprognos sänker sin helårsprognos. Det är två av dagens nyheter från vår omvärld.

e55

Streamingjätten Netflix kan komma att lansera sin lägre prisnivå med annonser redan i år. Det uppger en källa som är insatt i frågan till CNBC återger nyhetsbyrån Finwire. Det skulle i så fall innebära att Netflix agerar mycket snabbare än vad företaget ursprungligen angav. Netflix räknar också med att börja slå ner på lösenordsdelning under samma period. Chefer på streamingbolaget har uppgett för personalen att en lansering kan ske redan under det fjärde kvartalet i år. Tidigare har även New York Times rapporterat samma sak med hänvisning till källor. Netflix tackat nej till att kommentera uppgifterna.

Tidigare presidenten Donald Trumps tariffer på Kina kan komma att försvinna baserat på nuvarande amerikansk översyn av tullarna. Motivet är att kyla ned inflationen och sänka priset på konsumentvaror. Det säger president Joe Biden i ett tal till nationen där just inflationen fick stort utrymme., skriver Finwire.

Danska hemelektronikproducenten Bang & Olufsen sänker sin utsikter för det brutna räkenskapsåret 2021/2022, enligt ett pressmeddelande rapporterar Finwire. Bolaget förväntar sig nu en omsättning på mellan 2,85-2,95 miljarder danska kronor (2,9-3,1).. Den sänkta prognosen beror huvudsakligen på nedstängningarna i Kina. Dessa har enligt bolaget varit mer omfattande än vad som antogs i Q3-rapporten den 7 april. Förutom att de haft en påverkan på försäljningen har företaget också upplevt begränsad åtkomst till lager, logistikutmaningar och komplikationer för produktionspartners.

Gillade du artikeln? Dela den med dina vänner.

Be om att bli uppringd

Mejla oss