Lokaltidningssvepet 22/11 En karriärexpert tipsar om hur du kan höja din lön, avfall som blir nya produkter och en region som gör en reklamkampanj för 600 000 kronor. Det och mycket annat skriver svenska lokaltidningar om i dag.


Mest läst i kategorin
Barometern skriver om avfall som får nytt liv på Stena recycling i Kalmar. Filialen hanterar 180 000 ton avfall. Det blir till exempel nya bilar, utemöbler eller tidningar. Stena Recycling startades för ungefär 80 år sedan av 23-årige Sten Allan Olsson som såg affärsmöjligheter i det andra såg som skräp. Då hette det handelsbolaget Sten A Olsson metallprodukter.
Hallandsposten rapporterar om en kvinna som upptäckte att en cykel, liknande den hon nyligen blivit bestulen på, annonserades ut på Facebook. Hon skickade då ett meddelande till säljaren och stämde träff. Hon kontrollerade ramnumret som var identiskt med det på den stulna cykeln. Hennes sambo ringde polisen, säljaren tog till flykten men sambon hittade honom vid en container och höll fast honom.. Säljaren dömdes till 30 dagars ungdomstjänst av Halmstads tingsrätt.
Göteborgs-Posten skriver om tips på hur man kan höja sin lön. De kommer från karriärexperten Charlotte Hagård. Det enklaste alternativet är att byta jobb eftersom det är svårare att få sin lön höjd på sin nuvarande arbetsplats. Inför lönesamtalet är det bland annat bra att vara förberedd, veta vad andra tjänar i samma bransch, välja rätt argument och utgå från varför just du ska få lönen höjd.
Nerikes Allehanda skriver om Region Örebro som ska annonsera på Ryanairs webbplats och på skyltar på flygplatsen i Örebro. Reklamkampanjen kostar 600 000 kronor. Flygbolaget börjar flyga mellan Örebro och London två gånger i veckan med start i april nästa år.
Västerbottens-Kuriren rapporterar om allvarliga brister hos ett livsmedelsföretag. Det var livsmedelsverket som upptäckte bristfällig rengöring och hygien i samband med ett kontrollbesök.