E55

Uppdatering bakom Nordeas tekniska problem

mark.tran@brightsoftsolution.com
[email protected]
Uppdaterad: 21 aug. 2021Publicerad: 21 aug. 2021

Nordeas tekniska problem som gjort att vissa kunder inte kunnat logga ska nu vara lösta. Banken hade under lördagsförmiddagen problem med mobilappen och den nya internetbanken.

ANNONS

Mest läst i kategorin

Pension
Spela klippet
E55 Studio

Sveriges största konkurs – så påverkas din pension

24 mars 2025
elbilar
Spela klippet
E55 Studio

Svalt intresse för skrotningspremien av bensin- och dieselbilar

24 mars 2025
svenska kunder
Spela klippet
Ekonomi

Svenska kunder i farozonen om banken kraschar: "Ingen räddning"

23 mars 2025
EkonomiTT

Men de kunder som har fondkonton kan inte se sina pengar i bankens digitala tjänster. Det har inget med de tidigare störningarna att göra utan har orsakats av en planerad uppgradering under helgen. Vid 19-tiden på söndag kväll ska pengarna på fondkontona synas igen.

Vi beklagar verkligen att vi missat att informera våra kunder om den här planerade uppgraderingen. Då och då måste vi göra systemuppdateringar av det här slaget, säger Javier Lopez vid Nordeas pressjour.

De tekniska problemen drabbade kunder i hela Norden men påverkade inte betalkonton.

Läs mer från E55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Skapa ett arv du med

Inga pengar på banken? Skulder? Livförsäkringen ser till att din familj också får ett arv

Läs mer
ANNONS