Fintechbolaget Klarna skickar allt fler ärenden till Kronofogden. Under 2017 uppgick dessa till 27 089 krav och redan under de första åtta månaderna av 2018 passerades detta med 30 446 nya krav, skriver Di Digital.


Rikard Jansson
Uppdaterad: 05 apr. 2019Publicerad: 05 apr. 2019
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
”Klarna är störst och med en exploderande marknad som utnyttjar så är det naturligt, tyvärr, att fler ärenden hamnar hos Kronofogden”, säger Johan Krantz, analytiker på Kronofogden, till Di Digital.
Uppgifterna om Klarnas ökade anmälningar kommer efter att Konsumentverket nyligen kritiserat bolaget. Det handlar om att man agerat vilseledande med kunder när man erbjudit krediter under alternativet ”konto”. Upplägget har resulterat i flera anmälningar.
Läs mer från E55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Rikard Jansson
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

Rikard Jansson
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS