Kronikor
Gunnar Ljunggren: Så slösar staten bort våra pengar
Gunnar Ljunggren
Mellan egna bolag, tv- program, podcasts, regelbundna uppdateringar på sociala medier och programledarroller har familjen Wahlgren ett fullspäckat schema. Sammantaget går familjen med en gedigen vinst per år, hela 75 miljoner kronor, rapporterar Expressen.
Bianca, med nästan två miljoner följare på Instagram och YouTube, har “en enorm följarskara”, enligt varumärkesexperten Anna-Karin Lingham.
Bianca är, som Expressen beskriver det, familjens verkliga sedelpress. Utöver sina sociala medier har hon grundat sminkbolaget Caia Cosmetics som hon fortfarande är ägare i, samtidigt som hon är aktuell med sin egen talkshow Bianca.
Benjamin driver två bolag Han är aktuell både som artist och som programledare för sitt eget TV-program Benjamin’s och utnämndes senast till Årets tv-personlighet på Kristallen-galan.
Bokslutet för Pernilla bolag Picadill AB visade på en fördubblad vinst mellan åren 2019 och 2021. Vinsten har bland annat investerats i fastigheter, både på hemmaplan och i Spanien. Lyxhusen syns i familjens TV-serie Wahlgrens Värld.
I Wahlgrens värld som sänds på Kanal 5 får tittarna följa Pernilla i sin vardag, och mamma Christina Schollin gästspelar ibland.
Lingham förklarar att familjens realityserie, samt transparens på sociala medier, kan ha bidragit till familjens popularitet.
– Några av dem har valt att låta publik och följare få en – till synes – transparent inblick i deras vardag. Det är ovanligt. Talangen i kombination med vardagshändelser ger en kontrast som publiken både kan känna igen sig i och bli fascinerad av, säger Anna-Karin Lingham.
Be om att bli uppringd
Genom att klicka vidare så godkänner du att bli uppringd på det telefonnummer du anger.
Mejla oss
Genom att klicka vidare så godkänner du att vi hör av oss på den e-post du anger.