

Rikard Jansson
Uppdaterad: 27 okt. 2020Publicerad: 27 okt. 2020
ANNONS
ANNONS
I pandemin då många jobbar hemifrån blir det viktigt att ha ett snabbt och pålitligt internet. Undersökning visar vilken operatör som får lägst betyg. Det skriver Aftonbladet.
Det är Comhem som får sämst betyg i Svenskt kvalitetsindex med 59 poäng. Bredbandsbranschen som helhet får 63 poäng, vilket samtidigt är en nedgång med två procentenheter, jämfört med hur det såg ut för ett år sedan.
– Vi brukar säga att gränsen för när kunder börjar bli riktigt missnöjda är vid 60 poäng och den gränsen börja man nu närma sig efter flera års uppgång. Jag skulle vilja säga att det här är en tydlig signal till operatörerna om att man måste bli bättre. Det säger Johan Palmer som är vd för Svenskt kvalitetsindex.
Det företag som får bäst betyg i undersökningen är Bahnhof med 72 poäng i årets undersökning.
Läs mer från E55 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Rikard Jansson
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+

Rikard Jansson
Ekonomireporter på News55 med särskilt fokus på målgruppen 55+
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS